למה כל כך חשוב לבחור נכון גן ילדים

גן ילדים

כאשר הילדים מגיעים לרגע שבו הם צריכים ללכת לגן הילדים, זהו שלב מרגש אך גם מעורר חששות. כל הורה רוצה לגונן על הילדים, זה טבעי. לכן כאשר מחפשים בין גני ילדים ברמת גן, הרצון הטבעי הוא למצוא את הגן שיגונן על הילדים שלנו. הגן שבו הילדים יהיו הכי מוגנים בעולם. מצד שני, רוצים שהמסגרת הזאת גם תטפח אותם, תעזור להם לפתח עצמאות, להבין יותר, ללמוד. וללא ספק, הגן צריך להוות מסגרת חינוכית שמאתגרת את הילדים, עם תכנים המתאימים לגילם ותוך הכנה למסגרת החינוכית הבאה (אם זה גן לילדים גדולים או בית הספר).

צוות חינוכי שבא מהלב

הדבר הכי פשוט בעולם זה רישום לגן ילדים, שהוא צעד טכני ולא הרבה מעבר לכך. אבל לפני הרישום חייבים לוודא כי הצוות החינוכי הוא הכי מקצועי שאפשר לבקש. ולא פחות חשוב, אנשי חינוך, בפרט גננות או סייעות, צריכות להיות קודם כל בני אדם. זה מקצוע שאם הוא לא בא מהלב, זה פשוט לא זה. כולנו מכירים מהעבר שלנו איזו גננת או איזו מורה שנגעה לנו עמוק בלב. גננת או מורה שנתנה מעצמה, מכל הלב. זה בדיוק מה שגם אנו, אימהות ואבות, רוצים בשביל הילדים שלנו. גן ילדים שבו הצוות לא סתם מגיע לעבודה. אלא צוות שמגיע עם הרגשה של שליחות, ברק בעיניים והבנה – שכל ילד הוא עולם מלא. כל ילד צריך תשומת לב, חיבה ויחס אישי.

גן ילדים בטיחותי עם רישיון

לפני שרושמים את הילד או הילדה אל הגן, חשוב לערוך סיור במקום. גני ילדים עם רישיון, הם כאלה שמקפידים בהם על סביבה בטיחותית, נהלים מסודרים, סדר. כל מתקני הגן חייבים להיות על פי תקן, מתוחזקים היטב. החדרים השונים בגן, החצר שמחוצה לו, צריכים להיות מסודרים, נקיים. הורה לא צריך להיות מומחה לבטיחות כדי לזהות מתי הגן נראה בטוח וראוי לשמו. לסיכום, חשוב לבחור גן ילדים טוב, על מנת שלילדים יהיה טוב. מקום בטוח לילדים, לב רגוע להורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *